Veel gestelde vragen

Email adres staat in CGM maar de patient krijgt geen email, hoe kan dat?
bijgewerkt op 4 months ago

Bij de CGM gebruikers kan het zijn dat het emailadres is ingevoerd nadat het recept is ingevoerd in CGM apotheken. Deze informatie komt pas mee bij een volgend nieuw recept.
  • Geavanceerd zoeken>typ receptnummer> zoeken
  • Dubbelklik de regel van het recept
  • Als in de rechterhelft van de pop up die nu opent geen mailadres staat dan was er geen mailadres bekend op het moment van aanschrijving.
  • Het volgende recept wat dan gescand wordt zal de mail wel verstuurd worden.
  • Dit geldt ook voor het aanpassen van het mailadres tijdens aanschrijving. Wanneer ze het pakketje dan nogmaals scannen zal ie het mailtje alsnog niet versturen. Pas bij het volgende pakketje
Het komt voor dat een email adres is gekopieerd en geplakt en daardoor onbedoeld een verborgen karakter heeft meegekregen. Verwijder het email adres, sla op. Open de NAW gegevens opnieuw en typ het email adres handmatig in.

Als veel mails niet aankomen bij de patiënten zal hoogstwaarschijnlijk liggen aan het SPF register.

Neem hiervoor contact op met de e-mail provider en vraag of het kan zijn dat de SMTP en/of domein registar het niet toe laat om de berichten van Recept Locatie namens de apotheek te sturen.
De SPF registratie moet aangepast worden. Hier moet toestemming instaan dan de Recept Locatie computer email verstuurt namens het domein van de apotheek.
Afhankelijk van de leverancier van het domein, betekent dat meestal dat de ingestelde SMTP server goedgekeurd moet worden in het SPF.

Een ogenblik geduld!

Een moment geduld alstublieft...