Veel gestelde vragen

De WIFI-display scanner werkt niet meer
bijgewerkt op 4 months ago

Situatie

De Wifi handscanner doet niets meer. In veel gevallen blijkt dat de WIFI scanner geen verbinding te kunnen maken met Recept Locatie. Dit kan worden opgelost door onderstaande stappen te doorlopen.

Oplossing 1

Controleer eerst de volgende punten:

  • is er een WIFI-verbinding? Dit kun je zien aan het internet-wereldbolletje op het scherm
  • is Recept Locatie gestart op de touchscreen?
  • Wanneer er nog steeds niet kan worden gescand, moeten de volgende stappen worden gevolgd:
  1. Herstart de WIFI-scanner (de aan/uitknop ~10 seconden indrukken)
  2. Activeer de WIFI. Dit doe je door op het icoontje rechtsonder (blauwbolletje met rood kruis) te klikken.
    • Kies vervolgens ‘Enable Radio’. De WIFI scanner zal automatisch verbinding maken met het WIFI netwerk
  3. Installeer Recept Locatie
    • Wanneer de WIFI scanner goed geconfigureerd is staat het installatiebestand onder ‘My Device’
    • Volg nu de stappen:
      • ‘My Device’ – ‘Applications’ – ReceptLocatieMobile.CAB -> dubbeltikken, enter, klaar.
      • Start de applicatie Recept Locatie Let op: Zorg ervoor dat op het touchscreen Recept Locatie is geopend wanneer je wilt gaan testen.
      • NB: Wanneer er wordt aangegeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server, dan zal het ip adres aangepast moeten worden (zie afbeeldingen)
      • Wanneer dit allemaal niet lukt ga naar “My Device”-“Applications”- “ReceptLocatieSettings” klik de laatste langdurig aan en verwijder deze, probeer de scanner opnieuw.
Oplossing 2

De nieuwe versie downloaden volgens onderstaande stappen:

  • Open Recept Locatie
  • Ga naar instellingen
  • Ga naar update
  • Klik op “Yes” (wilt u de nieuwe versie downloaden)
  • Klik op “Yes” (wilt u de nieuwe versie nu installeren)
  • klik op enter, enter, (install here)
  • Start Recept Locatie Mobiel
De update is geïnstalleerd!

Indien deze oplossingen niet werken kunnen we helaas niets meer voor deze scanners betekenen. Vraag naar andere mogelijkheden bij Apotheek Partners. info@apotheekpartners.nl


Een ogenblik geduld!

Een moment geduld alstublieft...